خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 15:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

استفاده رئیس جمهور از زبان مشترک کردی در جریان سفر به اقلیم، پیام مثبتی برای کردستان عراق مخابره کرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رویکرد مثبت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق، گفت: معتقدیم اقلیم نباید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد و توسعه روابط ایران و اقلیم می‌تواند مانع آن شود.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به عراق به ویژه کردستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال آن بوده که به طرف عراقی و مسئولان کردستان عراق این پیام را بدهد که به دنبال دوستی و حسن همجواری است و اقلیم کردستان عراق می تواند هدف همکاری و تقویت ایران و عراق باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه پزشکیان حجت را بر مسئولان اقلیم کردستان عراق درباره هدف جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت و توسعه روابط تمام کرد، اظهار کرد: اقلیم کردستان نباید مورد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان ملت و دولت ایران و عراق قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کردستان عراق در مواقع حساس از سوی ایران مورد حمایت قرار گرفته و ما با آنها همکاری های گسترده ای داشته ایم، عنوان کرد: آنچه پزشکیان در عمل نشان داده این است که ایران برای عراق و کردستان عراق اهمیت قائل بوده و به دنبال تقویت روابط بر اساس اشتراکات اقلیمی و فرهنگی  است.

مقتدایی در ادامه تصریح کرد: ما با نگاه رو به آینده می توانیم به تقویت همکاری ها و ایجاد صلح پرداخت و با تقویت ظرفیت های درون زا، اقدام و عمل کنیم.

وی در ادامه حضور دکتر پزشکیان در اقلیم عراق را در راستای تقویت روابط بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: رئیس جمهور کشورمان با زبان مشترک با آنها سخن گفت و این نشان داد ما تقویت صلح و دوستی را در اولویت قرار داده ایم و به آن تدوام خواهیم بخشید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این پیام به خوبی از سوی مسئولان اقلیم دریافت شود کما اینکه اکنون معتقدیم کسانی که در اقلیم کردستان عراق مسئولیت دارند به دنبال جلب همکاری ایران هستند و در این زمینه اراده کافی را نیز دارند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383368
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار